مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-09سياسي

زالی؛ دولت ها در «سرمایه داری دینی» وظیفه رفع فقر و شکاف طبقاتی را دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سلسله جلسات مجازی تحکیم اندیشه با محوریت موضوع سرمایه داری دینی توسط انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز با حضور مصطفی زالی، - زالی؛ دولت ها در سرمایه داری دینی وظیفه رفع فقر و شکاف طبقاتی را دارند استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: در نظام سرمایه داری دینی فقر و شکاف طبقاتی امری ناپسند بوده و دولت ها وظیفهٔ رفع آن و برقراری حداقلی عدالت را دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سلسله جلسات مجازی تحکیم اندیشه با محوریت موضوع سرمایه داری دینی توسط انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز با حضور مصطفی زالی، استاد فلسفه دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه مصطفی زالی، گفت: سرمایه داری دینی بر خلاف سرمایه داری مفهومی رایج و جا افتاده نیست.

به طور کلی سرمایه داری به نظامی سیاسی و اجتماعی اطلاق می شود که در آن فقر و شکاف طبقاتی امری طبیعی شمرده شده و وظیفهٔ مبارزه با آن ها از دوش دولت ها ساقط می شود.

در مقابل نظام سرمایه داری ، نظام عدالت محور قرار دارد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: در این نوع نظام، فقر و شکاف طبقاتی امری ناپسند بوده و دولت ها وظیفهٔ رفع آن و برقراری حداقلی عدالت را دارند؛ اعم از دسترسی به آب و غذای مناسب، تامین سرپناه ایمن،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زالی؛ دولت ها در «سرمایه داری دینی» وظیفه رفع فقر و شکاف طبقاتی را دارند

زالی؛ دولت ها در «سرمایه داری دینی» وظیفه رفع فقر و شکاف طبقاتی را دارند