مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 06:452021-03-09بين الملل

درخواست آمریکا از انصارالله یمن برای انجام یک فرایند سیاسی جهت دستیابی به صلح


با توجه به درماندگی عربستان سعودی برای مقابله با نیروهای یمنی، وزارت خارجه آمریکا از این گروه خواست تمایل خود به انجام یک فرایند سیاسی برای دستیابی به صلح در یمن را نشان دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، با اشاره به حملات اخیر حوثی ها به عربستان گفت: رهبران جنبش حوثی باید تمایل خود برای ورود به یک فرایند سیاسی را نشان دهند و تنها در آن زمان است که می توانیم به سمت یک توافق سیاسی که در جستجوی آن هستیم، حرکت کنیم.

نیروهای مقاومت یمن روز یکشنبه در پاسخ به جنایات سعودیها، تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه راس تنوره و شهرهای دمام، عسیر و جازان را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار دادند.

ند پرایس در ادامه سخنان خود بدون اشاره به تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن طی 6 سال گذشته افزود: ایالات متحده این حملات را غیرقابل قبول می داند و معتقد است که حوثی ها جان شهروندان غیرنظامی از جمله آمریکایی های ساکن در منطقه را به خطر می اندازند.

دولت جو بایدن اعلام کرده است که واشنگتن دیگر از عملیات تهاجمی عربستان در یمن حمایت نمی کند اما به این کشور در دفاع از خاک خود کمک خواهد کرد.

درخواست آمریکا از انصارالله یمن در حالی مطرح می شود که فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه (سن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکا از انصارالله یمن برای انجام یک فرایند سیاسی جهت دستیابی به صلح

درخواست آمریکا از انصارالله یمن برای انجام یک فرایند سیاسی جهت دستیابی به صلح