مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-09اقتصادي

سلطان آباد ی که سلطنت و آبادی ندارد


در عصری که در اصطلاح عامیانه علم به سرعت نور در حال پیشرفت است و دنیا به دهکده ای کوچک تشبیه می شود، هنوز روستاهایی بیخ گوش شهرهای بزرگ ایران می توان یافت که ساکنانش، - بسیاری حقوق شهروندی را هم ندارند.

بیش از 40 روستا در حریم شهر شیراز قرار گرفته که در دهه اخیر با گسترش خشکسالی و افزایش سیل مهاجرت به سمت کلانشهر شیراز بخش قابل توجهی از این جمعیت مهاجر به دلیل نداشتن درآمد کافی، توانایی خرید و اجاره منزل در شیراز را ندارند و به ناچار در حاشیه این کلانشهر و به ویژه در روستاهای واقع در حریم شیراز ساکن شده اند در حالی که این روستاها زیرساخت کافی برای ارائه خدمات به این حجم انبوه جمعیت را ندارند.

نامش سلطان آباد است اما رنگ و بویی از سلطانی و آبادی ندارد و گویا سریال مشکلات این روستا پایانی ندارد.

جمعیت نزدیک به 16 هزار نفری روستای سلطان آباد این روزها با مشکلات عدیده ای از جمله جولان سگ های ولگرد در کوچه ها که باعث ترس کودکان می شود، مواجه هستند و با وضعیت اسف بار نامناسب بهداشت، بوی نامطبوع فاضلاب، وضعیت نامناسب آسفالت و جاده و بحران بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

اگرچه در چند سال اخیر اجرای طرح عمرانی با هدف رفع مشکلات مردم روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد حاشیه نشینی در شهرها در برخی از روستاها اجرا شده است اما به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلطان آباد ی که سلطنت و آبادی ندارد

سلطان آباد ی که سلطنت و آبادی ندارد