مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-09اقتصادي

کاشت میوه های استوایی با رویکرد توسعه اشتغال


مدیر مرکز شتاب دهنده باور بسیج دانشجویی فارس گفت: در راستای ایجاد توسعه اشتغال، شناسایی اقلیم و استفاده بهینه از ظرفیت روستاییان، برای نخستین بار کشت درختان با محصولات استوایی توسط مرکز شتاب دهنده باور بسیج دانشجویی استان فارس آغاز شد.

- حسام بوستانی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این طرح، مرکز شتاب دهنده باور بسیج دانشجویی با استفاده از کارشناسان مجرب و خبره در زمینه های مختلف علمی، علاوه بر آموزش رایگان به روستاییان و جذب سرمایه، همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اقدام به راه اندازی اشتغال های خانگی به صورت تخصصی در روستا ها نموده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ضمن مطالعه دقیق اقلیم و برنامه های بارندگی در طی 10 سال گذشته و سالهای آتی، با تغییرات ژنتیکی در گیاهان خاص استوایی، موفق به تکثیر و سازگار نمودن درختان استوایی با آب و هوای استان فارس شده است، افزود: علاوه بر تکثیر و کاشت درختان خاص، اقدام به تکثیر و کاشت گیاهان دارویی در منطقه سروستان با در اختیار گذاشتن زمین توسط یکی از خیران شیرازی به مساحت 33 هکتار جهت راه اندازی نهالستان گیاهان دارویی کرده است.

مدیر مرکز شتاب دهنده باور بسیج دانشجویی فارس اظهار کرد: در هفته گذشته با دعوت از کارشناسان از کشورهای روسیه و گرجستان و حضور آنان در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت میوه های استوایی با رویکرد توسعه اشتغال

کاشت میوه های استوایی با رویکرد توسعه اشتغال