مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 20:552021-03-08اقتصادي

آیا معجزه کودهای رهش کنترل را می دانید؟


رهش کنترل شده یکی از روش های بسیار مهم در تأمین مقدار ماده مورد نیاز در زمان خواسته شده در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، - ایسنا/لرستان یک کارشناس کشاورزی گفت: رهش کنترل شده یکی از روش های بسیار مهم در تأمین مقدار ماده مورد نیاز در زمان خواسته شده در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، داروسازی و غیره است.

سپیده مدنی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که در صنایع کشاورزی، کودها به منظور افزایش بازده محصولات کشاورزی با یک چالش دایمی روبرو هستند، اظهار کرد: کودهای شیمیایی با هرترکیبی که باشند نمی توانند از بازدهی صد درصد برخوردار باشند.

وی با اشاره به این که این واقعیت گریزناپذیر مخـصوصاً درمورد کودهای ازته مصداق کامل دارد، عنوان کرد: از سه ماده مغذی اصلی مورد نیاز گیاهان، نیتروژن سریعتر خاک را ترک می کند، مقدار کل ازتی که درجریان مصرف کودهای ازته ازدست می رود بین 30 تـا 50 درصـد تخمین زده می شود، البته ازدست دادن این مقدار ازکود نه تنها باعث اتلاف هزینه می شود بلکه بخاطر نیاز گیاه باید کود بیش تری مصرف کرد و این کار مستلزم صرف هزینه های کارگری بیشتر و مصرف بیش از اندازه کود می شود.

مدنی با اشاره به این که رهش کنترل شده یکی از روش های بسیار مهم در تأمین مقدار ماده مورد نیاز در زمان خواسته شده در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا معجزه کودهای رهش کنترل را می دانید؟

آیا معجزه کودهای رهش کنترل را می دانید؟