مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 18:102021-03-08اقتصادي

رییس بانک مرکزی هم مشکلات بورس را گردن نگرفت/ همتی: هشدارهای لازم را داده بودم


رییس کل بانک مرکزی، با تاکید بر این که هشدارهای لازم را در خصوص روند بازار سرمایه داده بود، گفت: بانک مرکزی در حد توان خود از بازار سرمایه حمایت کرده که بخشی از تشدید رشد نقدینگی هم از آن سرچشمه گرفته است و حتی بانک مرکزی در سیاست های پولی خود به دلیل برخی .

- عبدالناصر همتی در نشست پایان سال با مدیران بانک مرکزی، با بیان این که دوسال و نیم گذشته جزو سخت ترین و بی سابقه ترین شرایط کشور از نظر فشارهای اقتصادی و حتی سیاسی بوده است، گفت: اما علی رغم تمام فشارها و محدودیت ها، عملکرد مجموعه بانک مرکزی در بخش های گوناگون قابل دفاع است و من از این بابت از همکاران قدردانی می کنم.

همتی با اشاره به این که زمانی متوسط درآمد نفتی کشور بین 40 تا 60 میلیارد دلار بود، گفت: اما درآمد نفتی مجموع دو سال گذشته کمتر از 20 میلیارد دلار بوده و مخارج ارزی کشور با آن اداره شده است.

وی افزود: بخش زیادی از این منابع نیز در دسترس نبوده که به سختی و روش های مختلف امکان دسترسی به آنها ایجاد شده یا می شود.

همتی تصریح کرد: در حالی که تعهد بانک مرکزی برای تامین ارز در سال جاری حدود 8 میلیارد دلار بود اما 10 میلیارد دلار با نرخ ارز ترجیحی تامین ارز کرده است.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی وظیفه خود را در حوزه ارزی علی رغم همه مشکلات به خوبی و درستی انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس بانک مرکزی هم مشکلات بورس را گردن نگرفت/ همتی: هشدارهای لازم را داده بودم

رییس بانک مرکزی هم مشکلات بورس را گردن نگرفت/ همتی: هشدارهای لازم را داده بودم