مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 17:052021-03-08سياسي

رویکرد تمدنی به جامعه اسلامی، وحدت گرا است


رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهارکرد: وی افزود: رویکرد دوم توجه به امت واحد اسلامی و رویکرد تمدنی دارد که جهان اسلام را یک مجموعه هم سرنوشت و هم مقصد می داند و نگاه وحدت گرایانه بر آن غلبه دارد.

- حجت الاسلام و المسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در آیین اختتامیه همایش بین الملی گام دوم انقلاب و جهان اسلام عنوان کرد: این همایش نتیجه یک کار گروهی با همیاری بخش های مختلف بود که انجام این کار بزرگ و فاخر در مدت زمان کوتاه نشان دهنده ظرفیت بالای دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: دو نظریه کلان دررابطه با تعاملات وجود دارد که در نظریه اول باید صرفا به منافع کشور و ملت خود بیاندیشیم که این رویکرد گاهی رنگ ملی گرایانه و گاهی مذهبی به خود می گیرد.

وی بابیان اینکه تقویت تشیع، افزایش اقتدارشیعه، بی توجهی مشکلات به سایر مذاهب و.

از تفکرات مذهبی گرایانه این نظریه است، اظهار کرد: در جلوه ملی گرایانه با یک دیدگاه واقعه گرایانه باید به منافع ملی خود بیاندیشیم که در برخی کشورهای عربی نیز شاهد آن هستیم.

وی افزود: رویکرد دوم توجه به امت واحد اسلامی و رویکرد تمدنی دارد که جهان اسلام را یک مجموعه هم سرنوشت و هم مقصد می داند و نگاه وحدت گرایانه بر آن غلبه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد تمدنی به جامعه اسلامی، وحدت گرا است

رویکرد تمدنی به جامعه اسلامی، وحدت گرا است