مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 16:552021-03-08بين الملل

پنتاگون:تصمیمی درباره نیرو های در افغانستان نگرفته ایم


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که همه گزینه ها درباره نظامیان آمریکایی در افغانستان بر روی میز باقی مانده و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، لوید آستین وزیردفاع آمریکا ماه پیش به متحدان ناتو اطمینان داده بود که آمریکا قصد ندارد به سرعت یا بی نظم از افغانستان خارج شود.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز دوشنبه گفت: تمامی گزینه ها برای 2500 نظامی آمریکایی که در افغانستان حضور دارند بر روی میز باقی مانده است.

این مقام پنتاگون اضافه کرد: آمریکا هنوز هیچ تصمیمی درباره وضعیت نیرو های آمریکایی در افغانستان پس از تاریخ 1 مه (11 اردیبهشت) اتخاذ نکرده است.

این اظهارات سخنگوی پنتاگون پس از آن مطرح شد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نامه ای به اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفت که کاخ سفید عقب نشینی کامل نیرو های آمریکایی از افغانستان را در تاریخ 1 می به همراه دیگر گزینه ها را مد نظر قرار خواهد داد.

صحت این نامه توسط مقام های افغان تایید شده، اما از سوی وزارت خارجه آمریکا رد شده است.

بر اساس گفته بلینکن، آمریکا تلاش های خود برای پیشبرد موضوعات به صورت اساسی و سریعتر و به سوی حل و فصل و آتش بسی فراگیر و دائمی در افغانستان پیش می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون:تصمیمی درباره نیرو های در افغانستان نگرفته ایم

پنتاگون:تصمیمی درباره نیرو های در افغانستان نگرفته ایم