مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 14:052021-03-08بين الملل

پرونده ادلب چگونه بسته می شود؟


بعد از حملات نظامی متعددی که به کار توافق های آتش بس پایان دادند، بخش های گسترده ای از استان ادلب و اطراف آن در شمال غرب سوریه به عنوان برجسته ترین و آخرین مقر گروه های تندرو و نیز گروه های مخالف نظام سوریه باقی مانده اند.

- بعد از حملات نظامی متعددی که به کار توافق های آتش بس پایان دادند، بخش های گسترده ای از استان ادلب و اطراف آن در شمال غرب سوریه به عنوان برجسته ترین و آخرین مقر گروه های تندرو و نیز گروه های مخالف نظام سوریه باقی مانده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است، این منطقه در حال حاضر تحت کنترل هیئت تحریر شام (جبهه النصره سابق) است و بخش های گسترده ای از آن تحت نفوذ ترکیه قرار دارد و شاهد بزرگترین موج های انتقال و کوچ افراد در جهان به این منطقه بوده است.

استان ادلب از اهمیت استراتژیکی برخوردار است؛ چراکه از یک سو در مجاورت با ترکیه قرار دارد؛ ترکیه ای که بعد از ورود به خط نزاع در سوریه از باب حمایت از مخالفان؛ از نفوذ گسترده ای در داخل سوریه برخوردار شده است.

از سوی دیگر در مجاورت استان لاذقیه، مقر طایفه علوی قرار دارد که خود بشار اسد، رییس جمهوری سوریه از این طایفه است.

شهر ادلب، مرکز استان در نزدیکی جاده بین المللی حلب- دمشق قرار دارد که سال ها نظام سوریه تلاش کرد و در نهایت آن را کاملاً تحت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ادلب چگونه بسته می شود؟

پرونده ادلب چگونه بسته می شود؟