مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:352021-03-08اقتصادي

دلارهای حبس شده آزاد می شوند/ عقب نشینی قیمت دلار در راه است؟


از مرداد ماه سال 1397 است که آمریکا ایران را تحریم دلاری نموده و به همین خاطر ایران منابع بلوکه شده ارزی بسیاری در کشور های مختلف دارد که برخی میزان این منابع بلوکه شده را 80 میلیارد دلار عنوان می کنند.

- 19 اردیبهشت ماه سال 1397 آمریکا از برجام خارج شد و رییس جمهور وقت این کشور اعلام کرد که طی دو مرحله تحریم های علیه ایران باز خواهند گشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، در تحریم هایی که قرار بود در 90 روز و در 15 مرداد ماه 97 بازگردد، تحریم دلاری ایران دیده می شد.

بر مبنای این تحریم، آمریکا دوباره جلوی دسترسی ایران به دلار را می گرفت.

به این ترتیب که از این تاریخ به بعد ایران نمی توانست پول هر گونه کالا و خدماتی که می فروخت یا می خرید را به دلار دریافت یا پرداخت کند.

همچنین اعلام شد که حساب های دلاری دولت ایران در خارج از کشور هم اگر تا پیش از این تاریخ (15 مرداد 97) به ارز دیگری تبدیل نشده باشد، غیرقابل دسترسی خواهد بود.

و این سرآغازی بر ماجرای مسدود و یا بلوکه شدن منابع ارزی ایران در خارج از کشور بود.

چقدر منابع ارزی ایران در خارج از کشور بلوکه شده است؟ رقم های متفاوتی در مورد میزان منابع ارزی ایران که در خارج از کشور بلوکه و یا مسدود شده، منتشر شده است اما شاید معتبرترین آن ها خبری است که یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق در آبان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلارهای حبس شده آزاد می شوند/ عقب نشینی قیمت دلار در راه است؟

دلارهای حبس شده آزاد می شوند/ عقب نشینی قیمت دلار در راه است؟