مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:102021-03-08پزشكي

خواص خرما و چند توصیه درباره مصرف آن


خرما از جمله خوراکی های سرشار از مواد مغذی است و آگاهی از روش مناسب مصرف آن می تواند در بهره مندی بیشتر از خواص این خوردنی مفید تاثیر داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، خرما به عنوان یک میان وعده، سرشار از انرژی است که می توان ، کمک به سلامت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت مغز و قلب و حتی جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر یا انواع مختلف سرطان یا سایر بیماری های مزمن موثر است کارشناسان توصیه می کنند مصرف روزانه خرما به عنوان میان وعده در نظر گرفته شود تا فرد احساس پر انرژی بودن داشته باشد.

علاوه بر این خرما برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت نیز موثر است زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد و دارای پلی فنول زیادی همراه با چندین ماده مغذی و ترکیبات دیگر است که به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند.

با این حال توصیه می شود در صورت ابتلا به دیابت قبل از مصرف خرما با پزشک خود در این مورد و مقدار مجاز مصرف مشورت کنید.

هرچند متخصصان توصیه می کنند در صورتیکه فرد در هضم غذا مشکل دارد از خوردن خرما بلافاصله بعد از غذا خودداری کند زیرا میزان فیبر بالای آن، هضم کربوهیدرات های زنجیره ای کوچک را دشوار می کند و در نهایت منجر به نفخ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص خرما و چند توصیه درباره مصرف آن

خواص خرما و چند توصیه درباره مصرف آن