مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:102021-03-08سياسي

«قرارداد دارسی» سرقت شده بود؟


مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی سرقتِ «قرارداد دارسی» از آرشیو این مرکز را تکذیب و با انتشار تصاویری اعلام کرد که این سند تاریخی در این مرکز موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در روزها گذشته شائبه به سرقت رفتن قرارداد دارسی در اخباری غیررسمی مطرح شده بود اما عبدالحسین مسلمی ـ معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه مجلس ـ آن را تکذیب کرد و در این باره توضیح داد: اخبار منتشرشده مبنی بر سرقت یا مفقودی قرارداد دارسی صحت نداشته و سواد این قرارداد در آرشیو مرکز اسناد مجلس موجود است.

البته از ابتدا اصل سند در اختیار مرکز اسناد مجلس نبوده است.

متاسفانه در سال های گذشته بی توجهی زیادی نسبت به آرشیو مرکز اسناد مجلس شده که همین امر باعث سوء برداشت تعدادی از پژوهشگران محترم در پیگیری دسترسی به برخی از اسناد شده است.

او گفت: بی توجهی مدیران سابق مرکز اسناد باعث این سوء برداشت ها شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی تصاویر زیر را با عنوان سواد قرارداد دارسی که هم اینک در آرشیو این مرکز نگهداری می شود، منتشر کرده است: قرارداد یا امتیازنامه دارسی در سال 1901 میلادی برابر با سال1280 خورشیدی با دولت وقت ایران (مظفرالدین شاه قاجار) امضا شد تا امتیاز اکتشاف و استخراج نفت را به یک شرکت انگلیسی (ویلیام دارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قرارداد دارسی» سرقت شده بود؟

«قرارداد دارسی» سرقت شده بود؟