مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:052021-03-08بين الملل

بین ایران و آمریکا گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد نامه وزیر خارجه آمریکا به افغانستان و اینکه آیا قبل انتشار این نامه ایران در جریان پیشنهاد قرار گرفته بود، گفت: هیچ تماس مستقیم و غیر مستقیمی با آمریکا در مورد برجام و غیر برجام نداشتیم و نداریم، در خصوص نشستی در سازمان ملل متحد هم هنوز دعوتی نداشتیم و نگاهمان به دوستان در منطقه دوستی است، نگاه ابزاری نداشتیم و افغانستان برای ما دوست و کشور همسایه است.

وی در مورد طرح سازنده ظریف وزیر امور خارجه برای برجام، گفت: با طرف های برجامی خود گفت وگوهای نزدیکی داشتیم، این بحث حساس باید در بستر خود جلو رود و هر زمان به نتیجه رسید در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

خطیب زاده درباره اینکه آیا ایران طرح گام در مقابل گام با آمریکا را قبول خواهد کرد؟ تصریح کرد: اجازه دهید این موضوع در مسیر بستر خود برود، ایران نه هیچ وقت طرح گام به گامی را دریافت کرده و چنین طرحی مبتنی بر خط مشی اعلامی ایران نبوده است.

بین ایران و آمریکا گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی نیست، چون برجام مسیر را روشن کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره بحران یمن اظهار کرد: ما نگران بحران تراژیک در داخل یمن هستیم، چندین میلیون یمنی در نیاز مطلق به موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بین ایران و آمریکا گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی نیست

بین ایران و آمریکا گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی نیست