مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:002021-03-08اقتصادي

جام جهانی جذب دانشجوی بین المللی


تا سال ها پیش تنها کشورهای محدودی ازجمله آمریکا، انگلیس و استرالیا به دنبال جذب دانشجویان خارجی بودند و بیشترین سهم از این بازار را از آن خود کرده بودند.

روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: به دلیل میزان شهریه بالاتری که این دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های خارجی می پردازند، درآمد دانشگاه ها از این منبع بسیار رونق یافت، اما مدتی نگذشت که کشورهای دیگر دنیا هم مانند کشورهای آسیایی و اروپایی دست به کار شدند و در زمینه تقویت جذب دانشجو از اقصی نقاط جهان، راهکارهای موثری را پیشنهاد و عمل کردند، به طوری که درحال حاضر حضور دانشجویان بین المللی دیگر مرکزیت خاصی ندارد و کشورهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و به نوعی گوی سبقت را از انگلیس و آمریکا ربوده اند.

در این میان، شیوع ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاه های دنیا و بازگشت بسیاری از دانشجویان خارجی به کشورهای خود و آنلاین شدن آموزش های دانشگاهی، روند جابه جایی این گروه از دانشجویان را کند کرد و برخی دانشگاه ها که از نظر درآمد تا حد زیادی به شهریه های دانشجویان خارجی وابسته بودند، در یک سال گذشته با چالش های جدی مواجه شده اند.

در این بین، انگلیس، آمریکا و استرالیا که طی این سال ها از نظر جذب دانشجوی خارجی با کاهش روبه رو شده اند، به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند این بازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جام جهانی جذب دانشجوی بین المللی

جام جهانی جذب دانشجوی بین المللی