مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 11:452021-03-08اقتصادي

توضیحات شرکت ملی نفت درباره سه قرارداد IPC در میادین نفتی


روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران با انتشار جوابیه ای در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس با عنوان «ایرادات 3 قرارداد نفتی IPC با شرکت خارجی» توضیحاتی را ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روابط عمومی توضیحاتی را ارائه کرد.

در جوابیه آمده است: کنسرسیوم توسعه دهنده میدان های چشمه خوش، دالپری و پایدارشرق در طرح جامع توسعه این میدان ها، برنامه نگهداشت و بهبود برداشت (IOR) میدان ها را ارائه داده و در عین حال مکلف شده است برنامه ازدیاد برداشت (EOR) را نیز با در نظر گرفتن آینده تولید از مخزن پس از 10 سال ارائه دهد.

این در حالی است که در ابتدا (حسب نامه نخست کمیته مشاورین مدیریت مخازن در مهرماه سال 97) حجم نفت انباشتی قابل برداشت از این میدان ها طی دوره 10 ساله از سوی پیمانکار 93.

4 میلیون بشکه لحاظ شده بود و پس از آن و متعاقب انجام بررسی های بیشتر، حجم نفت انباشتی قابل برداشت تعدیل شده و به رقم 171.

97 میلیون بشکه رسیده است.

با تغییر ایجادشده در مقدار ذخایر قابل استحصال، پیمانکار ضمن تغییر در ارقام خط پایه تخلیه، اصلاحاتی نیز انجام داده است؛ از جمله آنکه سقف تولید میدان چشمه خوش از 82 هزار بشکه به 95 هزار بشکه و سقف تولید میدان پایدار شرق از 9 هزار و 200 بشکه به 10 هزار و 800 بشکه افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات شرکت ملی نفت درباره سه قرارداد IPC در میادین نفتی

توضیحات شرکت ملی نفت درباره سه قرارداد IPC در میادین نفتی