مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 11:352021-03-08اقتصادي

چوب مالیات لای چرخ تشکلهای مردمی/ لزوم اعمال معافیت مالیاتی برای سمن ها


در حالی که سازمان های مردم نهاد، ظرفیت های خوبی برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه و بازوی توانمند دولت بوده و با فعالیت های موثر خود بخشی از مشکلات دولت را کم می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی کمکی دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی تعریف شده­اند؛ موسساتی که با اقدامات خودجوش و مردمی خود و بعضا با بودجه های شخصی امنایی، سعی می کنند بار اضافی را دوش دولت برداشته و در رشد جامعه نقش آفرین باشند.

نقش پررنگ سمن­ها اما در طول یکسال گذشته که ویروس ، اعتیاد و طلاق که در استان و به ویژه شهر یزد کم هم نیستند و دولت به تنهایی قادر به رفع آنها نیست می­تواند در صورت حمایت­های دولت، با کمک تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد بهبود یابد.

همچنین استفاده از تجربیات و نظرات سمن­ها در سایر حوزه­ها نیز می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد چراکه این نهاد برخاسته از دل مردم بوده که برای درک مطالبه های مردمی نیز توان بیشتری دارند لذا برای تحقق این مهم به حمایت­های همه جانبه دولت نیاز دارند.

مالیات، اولین درد مشترک سمن ها طبق قانون، سازمان های مردم نهاد معاف از مالیات هستند اما در عمل این قانون به درستی اجرایی نمی شود و میان سازمان های مردم نهاد در امر پرداخت مالیات، تبعیض هایی وجود دارد که موجب رنجش خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب مالیات لای چرخ تشکلهای مردمی/ لزوم اعمال معافیت مالیاتی برای سمن ها

چوب مالیات لای چرخ تشکلهای مردمی/ لزوم اعمال معافیت مالیاتی برای سمن ها