مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 11:052021-03-08اجتماعي

ثبت هزار و 400 گونه گیاهی و 412 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: محیط زیست استان ظرفیت خوبی دارد و از لحاظ ارزش های زیست محیطی بسیار توانمند است چرا که بیش از 1400 گونه گیاهی و 412 گونه جانوری در استان شناخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد شهرام احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت خوبی دارد و از لحاظ ارزش های زیست محیطی بسیار توانمند است چرا که بیش از 1400 گونه گیاهی و 412 گونه جانوری در استان شناخته شده است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه کشوری تنوع زیستی بالایی داشته باشد زیرساخت های کشاورزی، سلامتی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایجاد می شوند و با تضعیف تنوع زیستی امنیت نیز تضعیف می شود.

احمدی افزود: 8 منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان شامل 5 منطقه حفاظت شده، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات وحش و یک ذخیره گاه جهانی تنگ صیاد سبزکوه که یک سوم مساحت استان را شامل می شود و در یونسکو ثبت شده است.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری سرمنشا رودخانه کارون، زاینده رود و دز است و شامل یک اکوسیستم بکر و طبیعی است همچنین جنگل های بلوط که 310 هکتار از جنگل های زاگرسی را شامل می شوند استان را دارای طبیعتی خاص کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت هزار و 400 گونه گیاهی و 412 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری

ثبت هزار و 400 گونه گیاهی و 412 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری