مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-08اقتصادي

مرمت 61 هزار اشیای موزه ای در کشور


معاون میراث فرهنگی کشور از مرمت 61 هزار شی موزه ای خبر داد و گفت: 158 موزه در کشور راه اندازی شده که 127 مورد با مشارکت بخش خصوصی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدحسن طالبیان ظهر امروز در آیین بهره برداری از 7 پروژه میراث فرهنگی در استان همدان که به دستور رییس جمهور در ارتباط تصویری آغاز شد اظهار کرد: در چهار سال گذشته بالغ بر 4 هزار کارگاه مرمت توسط بخش خصوصی ایجاد شده است که یک رکورد تاریخی در حوزه میراث فرهنگی محسوب می شود.

  وی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی نه تنها سرمایه های بی بدیل و غیرقابل جایگزین را به چرخه خدمت در می آورد گفت: مرمت این بناها تنها عرصه ای است که دانش سرزمین و فرهنگ معماری و شهرسازی را حفظ و تداوم می بخشد.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه در زمین که قدمت سکونت در آن به دوران مثل سنگی هزاره چهارم قبل از میلاد برمی گردد، بیش از یکصد سال کاوش باستان شناسی انجام شده و اشیای بی نظیر و اثرات غیرقابل جایگزین کشور در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این مراسم افتتاح  7 پروژه از میان پروژه های متعدد در دست مرمت و احیا صورت می گیرد گفت: این پروژ ه ها شامل مخزن موزه هگمتانه، پروژه ساماندهی آرامگاه بوعلی، کاروانسرای حاج صفرخان در بازار همدان، مرمت ایوان و نمخانه مسجد جامع همدان که از قدیمی ترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 61 هزار اشیای موزه ای در کشور

مرمت 61 هزار اشیای موزه ای در کشور