مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-08سياسي

اهمیت نظام تربیتی در هویت سازی جدید حوزه های علمیه


مدیر حوزه های علمیه ضمن تاکید بر اهمیت نظام تربیتی در تمامی طرح های حوزوی گفت: آماده سازی این طرح نیازمند نظامی سنجیده و پیچیده برای هویت سازی جدید حوزوی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله اعرافی صبح دوشنبه در دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه معصومیه، ضمن تقدیر از فعالیت ها و تلاش های اساتید این مدرسه علمیه، گفت: روابط حوزه و دانشگاه پدیده جدیدی است که در کشورمان و در قرن اخیر شکل گرفته است و ناظر به مباحث اجتماعی و احیاناً سیاسی و تاریخی، مفید و گاهی زیانبار بوده است.

مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه در تطور تاریخی مناسبت علم و دین و ساختار حوزه و دانشگاه از سوی دیگر، به جایگاه مهم و بسیار تأثیرگذار عصر انقلاب به ویژه پدیده قم می رسیم، گفت: همواره دغدغه این مناسبات در قم مطرح بود که پس از انقلاب اسلامی با شکل گیری هسته های اولیه عرصه های گوناگون و منظومه های جدید، پدید آمد و آرام آرام در حوزه های آموزشی و پژوهشی، شاهد در هم تنیدگی منظومه های حوزوی و دانشگاهی بودیم که در قالب ساختارها و گاهی در قالب رشته ها خود را نشان داده است.

وی بر اهمیت توجه به پیشینه تاریخی ارتباط حوزه و دانشگاه تأکید نمود و گفت: نیاز است تا برای اساتید و کادر اجرایی حوزه، پیشینه مباحث علم و دین و مباحث حوزه و دانشگاه در قالب های مختلف کارگاهی تدری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت نظام تربیتی در هویت سازی جدید حوزه های علمیه

اهمیت نظام تربیتی در هویت سازی جدید حوزه های علمیه