مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 09:102021-03-08سياسي

روایت هایی از خشونت خانگی در روز جهانی زن / مردانی که دستِ بزن دارند


زنان قربانی خشونت خانگی بهتر است که در اولین اقدام ممکن به کلانتری مراجعه کنند و درخواست معرفی به پزشکی قانونی داشته باشند.

قربانی خشونت خانگی حتما باید به پزشکی قانونی مراجعه کند و حتما از همسایه یا هر فرد دیگری که شاهد این ضرب و جرح بوده کمک بخواهد.

- 18 اسفند مطابق با 8 مارس روز جهانی زن است.

شهرزاد همتی در گزارشی به شرح روایت هایی از خشونت خانگی علیه زنان پرداخته و در ضمن آن بستر حقوقی و قانونی زمینه ساز چنین خشونت هایی را کاویده است.

متن کامل گزارش را به نقل از روزنامه شرق در ادامه می خوانید: یک دستش شرحه شرحه و دست دیگرش از انگشتان قطع شده، چشمی که از دست رفته، صورتی با زخم های عمیق، سری با 200 بخیه و پاهایی که از چندین قسمت با قمه دست ساز محسن دیگر نای قدم برداشتن ندارند، تنها بخشی از رنج 26 ساله اشرف السادات است.

اشرف السادات حسینی که در پاییز امسال اخباری درباره کاردآجین شدنش در رسانه ها منتشر شد، حالا حتی نتوانسته طلاقش را ثبت کند و هنوز دادگاه همسرش محسن برگزار نشده است.

این روایتی بدون سانسور از یکی از قربانیان خشونت خانگی است.

در حالی که مطابق ابلاغ های جدید نهادهای مربوطه، سازمان هایی نظیر بهزیستی و پزشکی قانونی از ارائه گزارش درباره آمار خشونت خانگی منع شده اند، دخترانی نظیر رومینا اشرفی یا در دوران نوجوانی سر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت هایی از خشونت خانگی در روز جهانی زن / مردانی که دستِ بزن دارند

روایت هایی از خشونت خانگی در روز جهانی زن / مردانی که دستِ بزن دارند