مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 08:102021-03-08سياسي

نظر اسلام درباره شکستن، سوزاندن و کندن درخت چیست؟


به منظور عمران و آبادانی زمین و بهره­ وری انسان­ها از این موهبت الهی، درختکاری دارای آن­چنان اهمیتی است، که پیامبر اکرم فرموده: إن قامت الساعه و فی ید احدکم الفسیله، - پایگاه خبری جماران: 1ـ در قرآن کریم، از سوی آفریدگار حکیم، منشاء پدید آمدن و آفرینش، زمین معرفی شده و این رسالت هم به وی واگذار گردیده، که زمین را آبادانی و عمران بخشد .

(1) البته، اگر در آیات دیگر در قرآن، خلقت انسان از گِل از گِل خشک چون سَفال از گِل سیاه همچون لجن بیان گردیده، با منشاء بودن زمین منافاتی نخواهد داشت، زیرا همه موارد اشاره شده، یعنی گِل خشک و سَفال و لجن سیاه (2) از عناصر مادی زمین هستند.

2- در بیانی از پیامبر اسلامی می­خوانیم: دو مرد به حضور آن حضرت رسیدند، یکی از آنان(که گویا منظوری داشت) به دیگری گفت: بنشین به نام خدا و برکت! آن حضرت(که منظور او را دریافته بود) فرمود: بنشین روی زمین، که منشاء و اصل تو است.

آن مرد، که (گویا از نشستن روی زمین بدون فرش یا چیز دیگری، کراهت داشت) در حالی که عصای خود را به زمین می­زد، نشست، رسول خدا فرمود: به زمین مَزن زیرا زمین، مادر شماست و نسبت به شما نیکی و مهربانی بسیار کرده است.

(3) 3- بنابراین زمین از طرفی منشاء پیدایش ماست، که باید در نظافت، عمران و آبادانی و تمدن­­بخشی آن بکوشیم و از طرف دیگر مادر ماست، که ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر اسلام درباره شکستن، سوزاندن و کندن درخت چیست؟

نظر اسلام درباره شکستن، سوزاندن و کندن درخت چیست؟