مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-08پزشكي

ویروس کرونا، چالش کنترل در عفونت دندانپزشکی


راه های انتقال بیماری کرونا ویروس هنوز به خوبی مشخص نیستند و مسیرهای اصلی سرایت عبارت از انتقال مستقیم به وسیله آئروسل ها، بزاق و انتقال غیرمستقیم از طریق سطوح آلوده است.

- ایسنا/خراسان رضوی راه های انتقال بیماری کرونا ویروس هنوز به خوبی مشخص نیستند و مسیرهای اصلی سرایت عبارت از انتقال مستقیم به وسیله آئروسل ها، بزاق و انتقال غیرمستقیم از طریق سطوح آلوده است.

دندانپزشکان در فرآیندهای درمانی و به خصوص هنگام استفاده از ابزارهای روتاری موجب تولید ذرات آلوده هوابرد می شوند.

همچنین مایعات دهانی، خون و مخاط دهان نیز از منابع عفونت هستند؛ بنابراین دندانپزشکان به شدت و بیش از دیگر اعضای کادر درمان در معرض کرونا ویروس هستند و طراحی پروتکل های مناسب و استراتژی های پیشگیری برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

محققان در پژوهشی با عنوان ویروس کرونا، چالش جدید کنترل عفونت در دندانپزشکی آورده اند، کرونا ویروس یک ویروس زئونوز و عامل بیماری پنومونی عفونی کووید -19 است که سازمان بهداشت جهانی در 30 ژانویه 2020 آن را به عنوان یک همه گیری جهانی اعلام کرد.

این پژوهش که توسط فرهاد ثبوتی دانشیار گروه آموزشی ارتودانیکس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آریوشا معلم سواسری دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مهدی آریانا دانشجوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا، چالش کنترل در عفونت دندانپزشکی

ویروس کرونا، چالش کنترل در عفونت دندانپزشکی