مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 07:152021-03-08پزشكي

جوجه های رنگی تهدیدی علیه سلامتی کودکان


سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه هشدار داد؛ با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان، مردم با خرید جوجه و اردک رنگی در آستانه نوروز برای سرگرم کردن فرزندان خود سلامت آنان را به خطر نیندازند.

- ایسنا/یزد سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه هشدار داد؛ با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان، مردم با خرید جوجه و اردک رنگی در آستانه نوروز برای سرگرم کردن فرزندان خود سلامت آنان را به خطر نیندازند.

سعید امیدسالاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جوجه و اردک های رنگی اگرچه زیبا و چشم نواز هستند اما بهتر است برای سلامت و جلوگیری از بیماری به خصوص در کودکان از خرید این هر نوع جوجه پرنده ای به ویژه در آستانه سال جدید خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: این جوجه ها در شرایط غیربهداشتی و نامناسب، به صورت متراکم و فشرده، به دور از تهویه مناسب، در کنار خیابان های آلوده به دود و انواع میکروب های بیماری زا، نگهداری و عرضه می شوند و اغلب نیز عمر کوتاهی دارند و برخی هم با داشتن ظاهری سالم و مقاوم، ناقل میکروب های بیماری زا هستند.

امیدسالاری با تأکید بر ضرورت جمع آوری این جوجه های رنگی از سطح شهر، افزود: با توجه به این که فروش جوجه های رنگی غیرقانونی و غیربهداشتی است، با هماهنگی انجام گرفته و برای مقابله با عرضه آن در سطح شهرستان گشت مشترک متشکل از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوجه های رنگی تهدیدی علیه سلامتی کودکان

جوجه های رنگی تهدیدی علیه سلامتی کودکان