مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-08اقتصادي

آغاز بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی/ کاهش نرخ ارز برای بورس تهدید نیست


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کاهش احتمالی قیمت ارز برای بازار سرمایه تهدید نیست؛ چرا که باعث رفع محدودیت ها در تجارت خارجی شده و بسیاری از هزینه های نقل و انتقال را کاهش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به دنبال توسعه بازار سرمایه هستیم، گفت: این بازار باید در همه ابعاد مانند میزان ورود شرکت ها به بازار سرمایه، توسعه نهادهای مالی به لحاظ کمی و کیفی و همچنین سرمایه گذاران توسعه بیشتری پیدا کند و ما به دنبال ابرنهادهای مالی هستیم.

وی می گوید: تعداد نهادهای مالی حاضر در بازار سرمایه باید افزایش پیدا کنند و هر کدام باید بتوانند در صنایع مختلف به طور اختصاصی به ارائه خدمات بپردازند.

وی افزود: بازار سرمایه کشور تحت تأثیر سه عامل مهم قرار دارد.

دسته اول خارج از بازار سرمایه حادث می شود اما به عنوان متغیرهای کلان اقتصادی تأثیر مستقیم بر بازار دارد؛ متغیرهایی همچون تورم، تغییرات نرخ ارز، نرخ بهره بانکی و مواردی از این دست متغیرهای برون زایی هستند که کنترل آنها نیز در بازار سرمایه امکان پذیر نیست.

به گفته دبیر شورایعالی بورس، عامل دوم قوانین، رویه ها و متغیرهایی است که قابل کنترل هستند؛ این در حالی است که بازار سرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی/ کاهش نرخ ارز برای بورس تهدید نیست

آغاز بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی/ کاهش نرخ ارز برای بورس تهدید نیست