مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-08سياسي

روشن دلان را در شرایط کرونایی دریابیم


عضو انجمن نابینایان از مردم خواست تا در شرایط کرونایی نابینایان را در اماکن عمومی تنها نگذارند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای تردد در معابر به آنها کمک کنند تا در این شرایط منزوی نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اشکان آذرماسوله روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روزها با شیوع کرونا مردم بیشتر احتیاط کرده و مثل گذشته دیگر نابینایان را در اماکن عمومی همراهی نمی کنند، با توجه به رعایت مسائل بهداشتی مردم کمتر نابینایان را هنگام عبور از مسیرهای ناهموار یا خیابان و پیاده رو همراهی می کنند، این پدیده کمرنگ شده و آن دسته از نابینایانی که روی کمک مردم حساب می کنند، عبور و مرورشان دشوار شده است.

وی اضافه کرد: مردم می توانند با در نظر گرفتن نکات ایمنی و بهداشتی و همچنین استفاده از ماسک به نابینایان در اماکن عمومی کمک کرده و در مواقع خاص آنها را تنها نگذارند حتی اگر نمی خواهند به آنها نزدیک شوند و قصد دارند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، می توانند با تشریح مسیر و ناهمواری های پیش روی فرد نابینا به وی در عبور و مرور کمک کنند.

آذرماسوله با انتقاد از طرح فاصله گذاری اجتماعی برای روشن دلان با رسم و رنگ آمیزی، گفت: این طرح برای نابینایان ملموس نیست و آنها قادر به تشخیص علائم رنگی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشن دلان را در شرایط کرونایی دریابیم

روشن دلان را در شرایط کرونایی دریابیم