موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-08اجتماعي

خط استوا و ویژگی های آن


خط استوا از وسط کشور های زیادی می گذرد و جاذبه توریستی بسیاری از این کشور ها محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این مطلب شما را با دانستنی هایی درباره خط استوا و مهم ترین ویژگی های فصلی و همچنین تنوع زیستی آن برایتان بیان می کنیم.

خط استواشاید تاکنون بار ها و بار ها اسم این خط را شنیده باشید و در مورد آن کنجکاو شده باشید.

باید بدانید که حدودا 13 کشور دنیا بر روی این خط قرار دارند و گشت و گذار در این کشور ها دارای حال و هوای خاصی می باشد.

استوا یکی از کمربند هایی می باشد که خورشید به خوبی به آن می تابد و یکی از بهترین نقاطی می باشد که در آن تاریکی بسیار زیادی وجود ندارد.

استوا یکی از بهترین مقاصد برای افرادی می باشد که عاشق نور خورشید هستند.

در استوا بیش تر گیاهانی وجود دارد که برای رشد به نور بسیار زیادی نیاز دارند بنابراین می توانید در کشور هایی که روی استوا قرار دارند نخل های بسیار بلند و زیبا را مشاهده کنید.

استوا زمین را به دو نیم کره شمالی و جنوبی تقسیم می کند و زمانی که روی آن کمربند قرار بگیرید می توان گفت نیمی از بدن شما در نیم کره شمالی و نیمی دیگر در نیم کره جنوبی می باشد.

البته شایان ذکر می باشد که این خط به طور فرضی کشیده است و تعیین کننده عرض های جغرافیایی می باشد در حالی که نصف النهار مبداء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط استوا و ویژگی های آن

خط استوا و ویژگی های آن