مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:002021-03-08سياسي

سیدجمال الدین؛ منادی اسلام، بیدارگر مشرق زمین


سید جمال الدین اسدآبادی اندیشمندی دینی، سخنوری قهار و مصلحی اجتماعی بود که به عنوان یکی از رهبران انقلابی ضد استعمار در ملل اسلامی، بینش اسلامی را در جهان فریاد زد.

- خبرگزاری فارس - همدان: امروز 19 اسفند است روز درگذشت مردی اندیشمند، سخنور و از رهبران انقلابی ضد استعمار ملل اسلامی است؛ روز سید جمال الدین اسدآبادی ، مصلحی اجتماعی و اندیشمندی دینمدار.

سید جمال در سال 1217 شمسی، در اسدآباد همدان و در خانواده ای روحانی چشم به جهان گشود، پدرش سید صفدر و مادرش سکینه بیگم، دختر مرحوم میرشرف الدین حسینی قاضی است، او در اوایل جوانی در قزوین به کسب مقدمات علوم پرداخت و تحصیلات خود را در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز تکمیل کرد.

از پنج سالگی فراگیری دانش را نزد پدرش آغاز کرد و با قرآن و کتاب های فارسی و قواعد عربی آشنا شد، به خاطر استعداد و نبوغ بالایی که داشت زودتر از آن چه که باید، با ناصرالدین شاه به ایران آمد و گمان می کرد که می تواند با نزدیکی به شاه اندیشه های اصلاح طلبانه خود را به اجرا بگذارد، اما این طور نشد، سید جمال که آشکارا شاه را عامل بدبختی های مردم ایران معرفی می کرد، از ایران نیز اخراج شد.

 وقتی برای دومین بار به ایران آمد، به آستانه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در شهر ری تبعید شد اما در آنجا نیز با وجود کنترل مأموران اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدجمال الدین؛ منادی اسلام، بیدارگر مشرق زمین

سیدجمال الدین؛ منادی اسلام، بیدارگر مشرق زمین