مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-08اقتصادي

ضرورت مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی/اضافه برداشت 100 میلیون متر مکعب


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی گفت: ما سالانه 100 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از سفره های آب زیر زمینی داریم.

- حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده مصرف آب ما در خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است و کاهش مصرف در این حوزه ما را به نقطه مطلوب در اصلاح الگوی مصرف آب می رساند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی ما به سیستم های آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت های کم آب بر رفته ایم که این روش ها هم به دلایلی چون افزایش تعداد دوره های آبیاری و افزایش کشت هر چند بهره وری را بالا برده اما منجر به کاهش برداشت از منابع آب نشده است.

کاهش حجم برداشت با کمترین تنش اجتماعی اکبری با بیان اینکه در راستای کاهش حجم برداشت از سفره های آب زیر زمینی باید روشی را انتخاب کنیم که کمترین تنش اجتماعی را داشته باشد، گفت: باید این استفاده از سیستم های آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت را به سمتی ببریم که منجر به کاهش برداشت از منابع آبی شود.

وی با بیان اینکه در دشت هایی چون دشت بشرویه و سرایان وضعیت منابع آبی بحرانی تر است، اظهار کرد: کاهش برداشت در این مناطق به دلیل محدودیت های طبیعی رخ داده است و ارتباطی با شیوه های مدیریتی ما نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی/اضافه برداشت 100 میلیون متر مکعب

ضرورت مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی/اضافه برداشت 100 میلیون متر مکعب