مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-08سياسي

حال تالاب انزلی خوب نیست


درپی انتشار تصاویر و فیلم هایی از کاهش شدید عمق تالاب انزلی طی هفته گذشته، یک کارشناس گفت: کاهش عمق تالاب انزلی موضوع جدیدی نیست و بیش از یک دهه است که اتفاق افتاده و لازم است در جهت مقابله با عوامل تهدیدکننده این تالاب مهم اقدامات جدی صورت گیرد.

نسیم طواف زاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه مساله کاهش سطح آب تالاب انزلی موضوع تازه ای نیست و بیش از یک دهه است که اتفاق افتاده، گفت: چند عامل عمده در زمینه کاهش سطح آب تالاب انزلی مطرح است که از جمله آن ها می توان به ورود رسوبات از بالادست رودخانه های تامین کننده آب تالاب به بستر تالاب اشاره کرد به خصوص رودخانه هایی که از حوضه آبریز تالش به سمت تالاب انزلی سرازیر هستند.

وی ادامه داد: جنگل تراشی هایی که در ارتفاعات بالادست این رودخانه ها صورت گرفته سبب افزایش خاک در دسترس شده است و این موضوع باعث می شود که هر باران شدیدی تبدیل به سیل شود و خاک در دسترس از مسیر کوهستان پایین آید و در زمان کاهش فشار آب های روان در دل تالاب رسوب کند و باقی بماند.

دبیر گروه هم اندیشی سازمان های غیردولتی تالابی کشور با اشاره به اینکه ورود فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا و روستاهای اطراف تالاب نیز از دیگر عوامل کاهش عمق این تالاب است، اظهار کرد: این فاضلاب ها میزان زیادی نیتروژن و فسفر را وار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال تالاب انزلی خوب نیست

حال تالاب انزلی خوب نیست