مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-08اقتصادي

تاثیر مصرف کشمش و دمنوش گیاهی عناب بر استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه با صدا


در یک پژوهش اثر مصرف کشمش و دمنوش گیاهی عناب بر برخی پارامترهای استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه با صدا در کارگران پرسکار صنعت ارزیابی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه مواجهه با صدا به عنوان یک مشکل بهداشتی به خصوص در محیط های صنعتی مطرح است.

تحقیقات نشان می دهد در بسیاری از موارد، صدا از طریق مکانیسم استرس اکسیداتیو در بدن اعمال اثر می کند.

استرس اکسیداتیو به دلیل افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن و در اثر مواجهه با عوامل اکسیداتیو و عدم تعادل بین تولید و حذف این رادیکال های آزاد ایجاد می شود.

استفاده از گیاهان دارویی به طور سنتی در جوامع مختلف معمول است و در کشور ما نیز به منظور پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از گیاهان دارویی استفاده می شود.

بررسی های انجام یافته نشان می دهد که عناب و کشمش سیاه سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی بوده که می تواند فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کرده و مانع از آسیب استرس اکسیداتیو به بدن شوند.

با توجه به اینکه گزارشی برای مصرف همزمان آنها در کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از آلاینده های محیط کار یافت نشد، محققان مطالعه ای با هدف بررسی میزان اثر مصرف کشمش به همراه دمنوش گیاهی عناب به عنوان آنتی اکسیدان بر تغییرات برخی پارامتر های استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه با صدا در کارگران پرسکار طراحی کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مصرف کشمش و دمنوش گیاهی عناب بر استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه با صدا

تاثیر مصرف کشمش و دمنوش گیاهی عناب بر استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه با صدا