مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 05:052021-03-08پزشكي

زمان دسترسی بیماران به پرونده الکترونیک سلامت


رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: زمان دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت در پایان سال 1400 خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید هدایت الله فقیه، به طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یکی از اجزای پرونده الکترونیک سلامت است، افزود: از این پس افرادی که دارای بیمه درمانی هستند دفترچه ای نخواهد داشت و افرادی که به صورت آزاد درمان می شدند هم از نسخه الکترونیک استفاده خواهند کرد.

وی گفت: پرونده الکترونیک که باید حاوی اطلاعات شخص از پیش از تولد تا پس از مرگ باشد، در حال حاضر به صورت کامل وجود ندارد اما می توان گفت به صورت نسبی وجود دارد.

در طی سالیان گذشته در وزارت بهداشت مخازنی برای پرونده های الکترونیک ایجاد شده است اما بیشتر اطلاعاتی که در پرونده سلامت دریافت می شود، از بیمارستان های دولتی و از بیمارانی است که بستری شده اند.

فقیه بیان کرد: بر اساس برنامه، زمان دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت پایان سال 1400 خواهد بود و در این طرح بیمار خود اجازه دسترسی پزشک معالج به پرونده درمانی را صادر می کند و هر پزشکی در هر نقطه کشور توانایی دسترسی به آن را نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان دسترسی بیماران به پرونده الکترونیک سلامت

زمان دسترسی بیماران به پرونده الکترونیک سلامت