مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 04:552021-03-08پزشكي

حقایق ویروس جهش یافته و خطرات آن


شایعات در فضای مجازی درباره حقایق این ویروس زیاد است؛ به عنوان مثال گفته می شود ویروس جهش یافته بلافاصله پس از درگیری ریه فرد مبتلا را از بین می برد.

جهشی که در ویروس ووهان اتفاق افتاده باعث تغییر در اسید آمینه (پروتیین ها، زنجیره های خطی یا پلیمرهایی هستند که از ترکیب اسیدهای آمینه حاصل می شوند) شد وهمین تغییر، قدرت چسبندگی سلول به ویروس را بیشتر کرده است در نتیجه قدرت تکثیر و انتقال ویروس بیشتر شده است طبیعتاً وقتی ویروس تکثیر پیدا می کند در جامعه بیشتر پخش می شود آنچه مهم است، این که در ویروس انگلیسی تغییرات زیادی اتفاق افتاده است، این معمول نبود که 23 اسید آمینه تغییر کرد و موتاسیون های زیادی در آن دیده شد مقداری از این جهش ها روی پروتیین های سطحی ویروس بوده و مقداری هم روی پروتیین های غیرساختمانی بود.

اما چرا باید این همه تغییر را ناگهانی ببینیم؟ نظریه های مختلفی می تواند وجود داشته باشد شاید این ویروس در بدن فردی که سیستم ایمنی اش اشکال داشته تکثیر پیدا می کرد چون کسانی که سیستم ایمنی شان اشکال دارد قدرت تکثیر ویروس زیاد است اما اینکه علت این بوده است که این همه تغییرات می بینیم هنوز مشخص نیست.

نظریه دیگر این است آیا جهش های ویروس به این علت است که این ویروس در بدن فردی که پلاسما درمانی شده وارد شده و برای بقای خودش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقایق ویروس جهش یافته و خطرات آن

حقایق ویروس جهش یافته و خطرات آن