مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 00:002021-03-07بين الملل

ارتش یمن از عملیات موشکی علیه عربستان خبر داد


ارتش یمن از عملیات گستره موشکی و پهپادی این کشور به اهدافی در عربستان سعودی خبر داد که در مجموع 22 موشک و پهپاد استفاده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ارتش یمن یکشنبه شب از عملیات گسترده و شلیک هشت موشک بالستیک به اهداف نظام و حیاتی در عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو های مسلح یمن در نشست خبری که از رسانه های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی مشترک و ترکیبی 22 موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده اند.

او گفت که در این عملیات که معادله بازدارنده 6 نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و 14 فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی رأس التنوره و اهداف نظامی در شهر الدمام (شرق عربستان)، با 10 پهپاد از نوع صماد 3 و یک فروند موشک از نوع ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

او همچنین گفت که با چهار پهپاد از نوع قاصف 2 کی و هفت موشک از نوع بدر نیز مناطقی در عسیر و جیزان در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

سریع در چرایی این عملیات گفت: این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ به اقدامات ائتلاف متجاوز [سعودی]در تشدید حملات و محاصره کامل علیه کشور ما انجام شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش یمن از عملیات موشکی علیه عربستان خبر داد

ارتش یمن از عملیات موشکی علیه عربستان خبر داد