مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 23:552021-03-07اقتصادي

تولید گرمایش و سرمایش بوسیله یک سیستم واحد بدون نیاز به برق


مطالعات یک سیستم خنک کننده را نشان می دهد که هدف آن کمک به جوامع فقیر، کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و همچنین انتشار گاز دی اکسید کربن است.

- مطالعات یک سیستم خنک کننده را نشان می دهد که هدف آن کمک به جوامع فقیر، کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و همچنین انتشار گاز دی اکسید کربن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سای تک دیلی، اخیرا محققان در حال تلاش برای یافتن راه حلی برای شارژ کردن یک سیستم خنک کننده ی غیرفعال به نام خنک کننده ی تابشی یا آسمانی هستند.

آن ها می خواهند از نانوموادی که از نور خورشید جلوگیری می کند و گرما را از پشت بام خانه ها بازتاب و دور می کند استفاه کنند.

اگرچه پیشرفت هایی حاصل شده اما این فناوری سازگار با محیط زیست یک فناوری معمولی نیست زیرا محققان باید تلاش کنند تا بتوانند قابلیت سرمایشی این نانومواد را به حداکثر برسانند.

تحقیقات جدیدی که توسط مهندسان دانشگاه بوفالو انجام شده پیشرفت هایی در این زمینه نشان می دهد.

بر طبق مقاله ای که در هشت فوریه 2021 در مجله ی Cell Reports Physical Science منتشر شد این سیستم خنک کننده با طراحی منحصر به فرد توانست در یک سیستم آزمایشی در محیط خارج از خانه زیر نور مستقیم خورشید دما را بیش از 12 درجه سانتیگراد کاهش دهد و همچنین در آزمایشگاه که محیطی مشابه شب ایجاد کرده بودند دما را بیش از 14 درجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گرمایش و سرمایش بوسیله یک سیستم واحد بدون نیاز به برق

تولید گرمایش و سرمایش بوسیله یک سیستم واحد بدون نیاز به برق