مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 14:552021-03-07اقتصادي

کسری 101 میلیون مترمکعبی مخازان آبی در خراسان جنوبی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: 101 میلیون مترمکعب کسری مخازن آب در خراسان جنوبی داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد قندهاری عصر یکشنبه در جلسه ستاد سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی اظهار کرد: به رغم بارندگی های بسیار خوبی که در دو سال گذشته در خراسان جنوبی داشته ایم هنوز 101 میلیون مترمکعب کسری مخازن آبی را داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: همه این موارد نشان می دهد که خراسان جنوبی از لحاظ وضعیت آب در شرایط مساعدی نیست که یک مسئولیت همگانی در حراست از منابع ایجاد کرده است.

قندهاری با اشاره به اینکه این مسئولیت در بخش کشاورزی با توجه اینکه 88 درصد منابع آب را مصرف می کند، بیشتر است، گفت: در بخش خانگی نیز چون آب سالم سازی و قابل شرب شده نیز حراست از آن بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون حدود 40 درصد به صورت متوسط کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داریم، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم تخصیص منابع آب به صنایع است که در این زمینه اولویت با صنایع در شهرک های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سند سازگاری با کم آبی اصلاحاتی داشته است، بیان کرد: در این بازنگری و اصلاح اعداد تغییر و بازه زمانی طولانی تر شده به این صورت که ما باید تا 1401 به یک هد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری 101 میلیون مترمکعبی مخازان آبی در خراسان جنوبی

کسری 101 میلیون مترمکعبی مخازان آبی در خراسان جنوبی