مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 13:102021-03-07بين الملل

نگاهی به اظهارات رییس جمهور درباره FATF


رییس جمهور به تازگی در اظهاراتی مدعی شده تصویب لوایح مرتبط با FATF ارتباطی با تحریم های ایران نداشته و مستقلاً می تواند اثر مثبتی بر اقتصاد ایران داشته باشد.

- به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، به تازگی رییس جمهور در اظهاراتی مدعی شده است تصویب لوایح مرتبط با باشد یا نباشد FATF لازم است، مانند دو پنجره است که اگر هر دو را باز کنیم دو برابر هوا وارد می شود.

همه کشورها به FATF ملحق شده اند اما ما ایستادیم فقط تماشا می کنیم.

هرکس به جیبش نگاه کند می فهمد FATF هست یا نه .

اگر از بی اطلاعی رییس جمهور نسبت به تعداد اعضای FATF چشم پوشی کنیم، این اظهارات متضمن دو ادعای خلاف واقع است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

پاسخ به ادعای نخست: آیا پذیرش الزامات FATF ضرورتِ اقتصادی دارد؟ اگرچه قبلاً نیز کارشناسان اقتصادی به دفعات تأکید داشتند که با بازگشت ایران به لیست سیاه FATF تغییر محسوسی در وضعیت مبادلات ایران اتفاق نخواهد افتاد (چرا که نظام بانکی ایران تحت سخت ترین تحریم های بانکی از سوی آمریکا قرار دارد)، با این حال تجربه یک سال اخیر به هیاهوی حامیان FATF، قرار گرفتن دوباره نام ایران در لیست سیاه نه تنها ریسک جدی برای روابط بانکی ما ایجاد نکرده، بلکه حتی هزینه های مبادلاتی ایران روند کاهشی نیز داشته است! مؤید دیگر بر این موضوع، تجربه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به اظهارات رییس جمهور درباره FATF

نگاهی به اظهارات رییس جمهور درباره FATF