مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 09:152021-03-07بين الملل

وزیر خارجه چین: آمریکا تحریم های ظالمانه علیه ایران را لغو کند


وزیر امور خارجه چین گفت، اکنون که آمریکا برای بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرده است، باید تحریم های غیرعادلانه علیه ایران را بردارد و تهران نیز به تعهدات برجامی بازگردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر امور خارجه پیمان شکنی کرد و فشار حداکثری را بر ایران تحمیل کرد که در نهایت موجب افزایش شدید تنش در منطقه غرب آسیا شد .

وانگ یی گفت: اکنون که آمریکا در قبال بازگشت به برجام اشتیاق نشان می دهد، امیدواریم دو طرف هرچه سریع تر در این راستا گام بردارند و آمریکا اقدامات متخاصمانه خود را کنار گذاشته و تحریم های ظالمانه علیه ایران را لغو کند .

وی در ادامه گفت: ایران نیز باید به نوبه خود باید به پیروی کامل از تعهدات بازگشته و به مسئولیت های خود در زمینه عدم اشاعه [سلاح های هسته ای] را اجرا کند.

ایران و آمریکا باید رویکردی گام به گام در این زمینه اتخاذ کنند .

وانگ یی افزود: پیش تر گفته ام که برجام بستری برای رسیدگی به تمام مشکلات خاورمیانه نیست و درخصوص دیگر مسائل منطقه از جمله امنیت آن، چین تشکیل یک بستر گفت وگوهای چندجانبه را پیشنهاد کرده است.

طرف های سوم (غیربرجامی) می توانند در این بستر، نگرانی های خود را ابراز کرده و به تنش زدایی از طریق رایزنی و تعهد به صلح و ثبات کمک کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه چین: آمریکا تحریم های ظالمانه علیه ایران را لغو کند

وزیر خارجه چین: آمریکا تحریم های ظالمانه علیه ایران را لغو کند