مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 08:052021-03-07بين الملل

استاندار خودخوانده طالبان در افغانستان کشته شد


سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان اعلام کرد که استاندار خودخوانده این گروه برای استان شمالی فاریاب افغانستان در حمله نیروهای ارتش این کشور کشته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محمدنعیم وردک روز یکشنبه در توییتی نوشت که قاری صفی الله قیصاری استاندار این گروه برای استان فاریاب در عملیات نیروهای دولتی کشته شده است.

و این گروه مدعی منهدم یک تانک نیروهای دولتی و کشتن چهار نیروی دولتی در این درگیری شده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز امروز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای از کشته شدن 13 عضو گروه طالبان و زخمی شدن 7 تن دیگر آنها در عملیات زمینی و هوایی ارتش در شهرستان های ژیری، پنجوایی و ارغنداب استان قندهار خبر داد و افزود سلاح سنگین و سبک این افراد نیز بدست نیروهای ارتش افتاده است.

در همین حال رسانه های افغانستان به نقل از طالبان نوشته است که آنها در آستانه فصل جدید با انتخاب استاندار خود خوانده در این مناطق خود را برای تشدید درگیریها آماده می کنند.

منابع خبری افغانستان به نقل از مقامات آمریکایی از شکست طرح صلح دوحه سخن گفته و اعلام کرده اند که بدنبال مسیری دیگری برای رسیدن به صلح در افغانستان هستند ،به همین دلیل احتمال درگیری های شدید در سال آینده پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار خودخوانده طالبان در افغانستان کشته شد

استاندار خودخوانده طالبان در افغانستان کشته شد