مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 19:552021-03-06بين الملل

چرا رژیم صهیونیستی، از دیکتاتورها در جهان عرب حمایت می کند؟


تحلیلگری متخصص در امور داخلی رژیم صهیونیستی در کتابی به روابط این رژیم با مصر دوره السیسی پراخت و نوشت که روابط تل آویو با قاهره نمونه واضحی است بر اینکه صهیونیست ها دیکتاتورها را برنظام های مردم سالار ترجیح می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نویسنده و تحلیلگر مسائل داخلی رژیم اسراییل نوشت که دولت های متوالی این رژیم ترجیح می دهند که در کشورهای عربی رژیم های دیکتاتور بر سر کار بیاید تا نظام های سیاسی دموکراتیک.

صالح النعامی، تحلیلگر و نویسنده فلسطینی در کتابی تحت عنوان روابط مصر و اسراییل بعد از انقلاب 25 ژانویه (سال 2011) به روابط تل آویو و قاهره بعد از وقوع این انقلاب پرداخته و موضع اسراییلی ها در برابر این تحول سیاسی را بررسی کرده است.

نویسنده این کتاب 200 صفحه ای در ابتدا به پیمان کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفته است که این پیمان برای این رژیم نتایج مثبتی داشته است؛ چراکه به دهه ها خصومت با اسراییل پایان داد و ضمن اینکه به تل آویو این امکان را داد که با جهان عرب تاحدودی ارتباط برقرار کند، این فرصت را برای صهیونیست ها فراهم کرد که با خیال راحت به سراغ مقابله با مقاومت فلسطین بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رژیم صهیونیستی، از دیکتاتورها در جهان عرب حمایت می کند؟

چرا رژیم صهیونیستی، از دیکتاتورها در جهان عرب حمایت می کند؟