مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 11:052021-03-06سياسي

رتبه دانشگاه های ایرانی در 17 حیطه موضوعی «کیواس» 2021


پایگاه رتبه بندی کیو اس یازدهمین دوره رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهان را منتشر کرد؛ در این رتبه بندی موضوعی، 5 حوزه کلی و 51 موضوع خاص ارزیابی شده اند که از کشور ایران 15 دانشگاه در 17 حوزه موضوعی حضور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان این که رتبه بندی کیواس یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می گیرد، گفت: یکی از رتبه بندی های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه ها در حوزه های موضوعی مختلف است.

وی افزود: رتبه بندی موضوعی کیواس بر اساس چهار شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله و h-index صورت می پذیرد و این شاخص ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، جهت معرفی بهترین دانشگاه ها مشخص می شوند.

بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی موضوعی کیو اس از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر نیز از اطلاعات حاصل از نظرسنجی ها به دست می آید.

دهقانی اظهار کرد: رتبه بندی کیواس در سال 2021 میلادی دانشگاه های برتر دنیا را در 51 حوزه موضوعی در قالب 5 حیطه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی مورد رت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دانشگاه های ایرانی در 17 حیطه موضوعی «کیواس» 2021

رتبه دانشگاه های ایرانی در 17 حیطه موضوعی «کیواس» 2021