مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:402021-03-06بين الملل

کشف یک ویژگی اعجاب آور دیگر در قورباغه ها


قورباغه های درختی ماده آمریکایی با پر کردن ریه های خود از هوا می توانند صداهای مزاحم اطراف را کاهش دهند تا صدای درخواست جفت گیری از قورباغه های نر را تشخیص دهند.

- قورباغه های درختی ماده آمریکایی با پر کردن ریه های خود از هوا می توانند صداهای مزاحم اطراف را کاهش دهند تا صدای درخواست جفت گیری از قورباغه های نر را تشخیص دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، تعدادی از سمعک های کنونی در بازار به این توانایی رسیده اند که صدای یک شخص را در میان صداهای مختلف محیط تقویت کنند و صدای پس زمینه را با استفاده از فناوری حذف نویز کنترل کنند.

اکنون مشخص شده است که قورباغه های درختی ماده در آمریکا نیز قادر به انجام کاری مشابه هستند تا صدای درخواست جفت گیری نرها را بشنوند.

در طول فصل جفت گیری ممکن است یک تالاب پر از گونه های مختلف قورباغه شود که همه آنها خواهان جفت گیری هستند و یا درخواست خود را فریاد می زنند یا به صدای دیگر قورباغه های هم نوع خود گوش می دهند.

با وجود آن همه سر و صدا تشخیص صدای هم نوع دشوار می شود و اکنون مشخص شده است که قورباغه های درختی ماده برای توفیق در این امر، ریه های خود را از هوا پر می کنند تا صدای محیط را کنترل کنند و صدای نرهای هم نوع خود را بشنوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک ویژگی اعجاب آور دیگر در قورباغه ها

کشف یک ویژگی اعجاب آور دیگر در قورباغه ها