مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:302021-03-06اقتصادي

ایجاد بازارچه های مرزی مشترک ایران و پاکستان


مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: نشست مجازی مذاکرات تکمیلی در خصوص تفاهمنامه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک میان ایران و پاکستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده اظهار داشت: با توجه به تهیه پیش نویس تفاهمنامه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک میان ایران و پاکستان در آذرماه سال جاری، نشست مجازی مذاکرات تکمیلی جهت نهایی کردن تفاهمنامه در سطح معاونین وزیر برگزار شد.

وی با اشاره به مرز 950 کیلومتری ایران و پاکستان و همچنین علاقمندی طرفین برای توسعه تجارت افزود: بازارچه های مرزی تا کنون به صورت یک طرفه از جانب ایران و یا پاکستان ایجاد شده و بازارچه مشترک برای نخستین بار بین دو کشور ایجاد خواهد شد که انتظار می رود توسعه بازارچه های مرزی مشترک موجب بهبود فعالیت های تجاری مرزنشینان شود.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه گفت: بر اساس توافقات انجام شده، دو طرف تیم های فنی را برای مشخص کردن مکان و اندازه بازارچه های مشترک و تهیه فهرست اقلام قابل مبادله در بازارچه ها تعیین کردند.

سیدآقازاده با بیان اینکه انتظار می رود در آینده نزدیک بازارچه های مشترک در کوهک و پیشین راه اندازی شوند، عنوان کرد: پاکستان برای ایجاد بازارچه های مشترک روزانه 6 شش نقطه را پیشنهاد کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بازارچه های مرزی مشترک ایران و پاکستان

ایجاد بازارچه های مرزی مشترک ایران و پاکستان