مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-06اقتصادي

سرمازدگی 1450 هکتار از باغات کاشان طی 2 هفته اخیر/کشاورزان به هشدارها توجه کنند


رییس اداره جهاد کشاورزی کاشان از سرمازدگی یک هزار و 450 هکتار از باغات شهرستان کاشان طی دو هفته اخیر خبر داد.

- رضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به سرمای دو هفته اخیر در منطقه کاشان اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی قبل از سرمای هوا به روش های مختلف و با انتشار دستورالعمل های پیشگیری از خسارت سرمازدگی این موضوع را به کشاورزان گوشزد کردند.

وی با بیان اینکه با وجود تمام اطلاع رسانی ها طی برآورد و بررسی های اولیه و با وجود موفقیت نسبی باغداران در حفاظت از باغات در مقابل سرمازدگی متأسفانه یک هزار و 450 هکتار از باغات شهرستان کاشان دچار سرمازدگی شدند، ابراز داشت: این باغات اغلب بادام، بیدمشک، زردآلو، گوجه سبز و گل محمدی بودند.

رییس اداره جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: برآورد اولیه ما از میزان خسارت وارد شده بر اثر سرمازدگی دو هفته پیش بیش از یک هزار و هشت میلیارد ریال است.

وی همچنین از اجرای احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی کاشان خبر داد و گفت: 6 مورد از این احکام ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ های شهر برزک و روستاهای نابر، مرق و سادیان اجرا شد.

مظلومی با اشاره به اینکه این احکام با همکاری دستگاه ها و نهادهای مربوطه اجرا شد، تاکید کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها و قاطعیت برخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی 1450 هکتار از باغات کاشان طی 2 هفته اخیر/کشاورزان به هشدارها توجه کنند

سرمازدگی 1450 هکتار از باغات کاشان طی 2 هفته اخیر/کشاورزان به هشدارها توجه کنند