مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-06پزشكي

کرونای انگلیسی ریه را چقدر درگیر می کند؟


فوق تخصص بیماری های عفونی کشورمان با اشاره به علائم بیماری کرونای انگلیسی گفت: درگیری ریوی در کرونای انگلیسی حداکثر بین 3 تا 5 روز بعد از ابتلاء رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مسعود مردانی در گفت وگو با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران درباره تفاوت سرفه های برونشیتی و ی حداکثر بین 3 تا 5 روز بعد از ابتلاء رخ می دهد.

بنابراین نشانه های متفاوت کرونا در طیف گسترده و به هم پیوسته قرار دارد.

در سال گذشته اگر فردی اختلال در حس های بویایی و چشایی داشت باید آزمایش می داد اما امروزه همه می دانند این علامت مختص کرونا است.

مردانی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: بسته به نوع کرونا علامت ها هم متفاوت است به عنوان مثال در کروناهای جهش یافته مثل کرونای انگلیسی ممکن است علائم کلاسیک تب، سرفه و کاهش اکسیژن در ابتدای بیماری باشد و در ادامه نباشد و برعکس این هم اتفاق می افتد در کرونای معمولی روز 8 تا 14 ریه گرفتار شود ولی در کرونای انگلیسی همان روزهای اول ریه درگیر می شود.

مردم به منابع ها و تریبون انتشار خبر دقت کنند.

وی با اشاره به آخرین مطالعات سازمان بهداشت جهانی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق هوا و ذرات تنفسی گفت: حدود 4 هفته پیش هم سازمان بهداشت جهانی و هم سازمان سی دی سی آمریکا ذکر کردند که سطوح منبعی برای آلودگی بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونای انگلیسی ریه را چقدر درگیر می کند؟

کرونای انگلیسی ریه را چقدر درگیر می کند؟