مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 09:002021-03-06سياسي

راه اندازی 200 مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی در سراسر دنیا


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: حدود 200 مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی و خاورمیانه شناسی را در دنیا راه اندازی کرده ایم و با 65 کشور مختلف ارتباط سیستماتیک داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین سالار آملی، در برنامه نشست سالانه معاونت زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور که صبح امروز به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، گفت: در حال حاضر 58 هزار و 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه های داخل کشور در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه همه این دانشجویان که در رشته زبان فارسی تحصیل می کنند سرمایه های عظیم کشور ما در سرتاسر جهان هستند افزود: توسعه زبان علمی فارسی در دنیا و در منطقه قابل توجه است و در صدد هستیم زبان فارسی را در سطح منطقه به عنوان زبان علمی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: امروز در جمهوری اسلامی ایران هر فردی از هر جای دنیا که قصد بورسیه برای تحصیل در کشور را داشته باشد حتماً آنها را پذیرش می کنیم که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

او ادامه داد: در سال 2020 حدود 72 هزار مدرک علمی از دانشمندان ایرانی به ثبت رسیده است و این حجم عظیم از علم که بسیاری از آن به زبان و ادبیات فارسی تهیه شده مبنای ما برای این موضوع است که بتوانیم زبان فارسی را به عنوان یکی از زبان های علمی در سطح منطقه در مرحله اول راه اندازی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 200 مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی در سراسر دنیا

راه اندازی 200 مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی در سراسر دنیا