مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 05:352021-03-06اقتصادي

نماینده گرگان: با کشت برنج در داخل می توان جلوی واردات برنج بی کیفیت را گرفت


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: با لغو شدن مصوبه ممنوعیت کشت برنج و افزایش تولید برنج در کشور می توان جلوی واردات برنج بی کیفیت را گرفت.

- ایسنا/گلستان نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: با لغو شدن مصوبه ممنوعیت کشت برنج و افزایش تولید برنج در کشور می توان جلوی واردات برنج بی کیفیت را گرفت.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از مردم منطقه گلستان از بیش از یک قرن قبل اقدام به کشت برنج می کنند و برای این کار از آب های چشمه سارها و رودخانه ها استفاده می کردند.

وی بیان کرد: هیئت دولت از سال 1397 کشت برنج در تمامی استان های کشور به جز گیلان و مازندران را ممنوع کرد و از آن زمان به بعد کسانی که خارج از این دو استان اقدام به کشت برنج می کنند، توسط وزارت نیرو جریمه می شوند.

سنگدوینی با اشاره به اینکه ممنوعیت کشت برنج بسیاری از جوانان روستایی را بیکار کرد، افزود: برنج یکی از محصولات کشاورزی درآمدزا است؛ وقتی مردم روستا بتوانند در همان روستا درآمدزایی داشته باشند، به سمت شهر مهاجرت نمی کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا خاطرنشان کرد: با ممنوعیت کشت برنج در گلستان، مردم به سمت کشت محصولات دیگر نظیر چغندر قند، گوجه فرنگی و ذرت روی آوردند که این محصولات نیز آب زیادی مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده گرگان: با کشت برنج در داخل می توان جلوی واردات برنج بی کیفیت را گرفت

نماینده گرگان: با کشت برنج در داخل می توان جلوی واردات برنج بی کیفیت را گرفت