مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 03:502021-03-06سياسي

بایدن «وضعیت اضطراری ملی» درقبال ایران را تمدید کرد


رییس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را بار دیگر تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه (به وقت واشنگتن) وضعیت اضطراری ملی را که از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 توسط جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا به مرحله اجرا گذاشته شد، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

کاخ سفید در اطلاعیه ای خطاب به کامالا هریس رییس مجلس سنا و نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که جو بایدن مطابق با اصول فنی و قانونی وضعیت اضطراری 1995 را تمدید کرد؛ قانونی که سرمایه گذاری در شرکت های نفتی یا ذخایر نفتی ایران را ممنوع می کند.

مقامات کاخ سفید در این اطلاعیه همچنین مدعی شدند: اقدامات و سیاست های حکومت ایران همچنان تهدیدی فوق العاده و غیرمتعارف علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده محسوب می شود.

[از این رو] فرمان وضعیت اضطراری ملی امکان توقیف دارایی های حکومت ایران و همچنین تحمیل تحریم های اقتصادی علیه اقتصاد ایران را فراهم می سازد .

در ادامه این اطلاعیه آمده است که شخص رییس جمهور آمریکا بنا به همین دلایل، تمدید وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در دستورالعمل 12957 در قبال ایران و همچنین حفظ تحریم های جامع علیه ایران را برای پاسخگویی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن «وضعیت اضطراری ملی» درقبال ایران را تمدید کرد

بایدن «وضعیت اضطراری ملی» درقبال ایران را تمدید کرد