مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 02:552021-03-05بين الملل

سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای گفتگو پیرامون برجام


وزیر امور خارجه ایرلند روز یکشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات ایران پیرامون مسائل کلیدی خاورمیانه از جمله برجام به تهران سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آیریش تایمز، سیمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند قرار است روز یکشنبه در سفر به تهران با حسن روحانی ، رییس جمهور ایران دیدار کند.

در این سفر که چند روز پس از اعلام بازگشایی سفارت ایرلند در تهران (تا سال 2023) انجام می شود، کاوونی در دیدار با روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل خاورمیانه گفت وگو خواهد کرد؛ هرچند که مقام ها می گویند تمرکز اصلی این سفر، برجام خواهد بود.

کاوونی در بیانیه ای اعلام کرد: ایرلند جزء حامیان برجام است.

ایرلند مشتاق است در نقش خود به عنوان تسهیل کننده (اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت در تأیید برجام) گفت وگوهای نزدیک با همه بازیگران را حفظ کرده و همه طرف ها را به رعایت کامل توافق ترغیب کند .

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: این سفر فرصت مغتنمی برای گفت وگو درباره برجام و سایر مسائل کلیدی خاورمیانه که بسیاری از آنها در دستور کار شورای امنیت قرار دارد، خواهد بود .

این در حالی است که پیش از این، جمهوری اسلامی ایران دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در نشستی با حضور آمریکا جهت گفت وگو پیرامون برجام را رد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای گفتگو پیرامون برجام

سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای گفتگو پیرامون برجام