مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 21:252021-03-05بين الملل

آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد


دولت ایالات متحده در مداخله ای آشکار اقدامات چین برای اعمال تغییرات در نظام انتخاباتی هنگ کنگ را «تجاوزی مستقیم به روندهای دموکراتیک» در این شهر خواند و آن را محکوم کرد.

- دولت ایالات متحده در مداخله ای آشکار اقدامات چین برای اعمال تغییرات در نظام انتخاباتی هنگ کنگ را تجاوزی مستقیم به روندهای دموکراتیک در این شهر خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوایل روز جمعه (به وقت پکن) دولت چین لایحه قانونی را پیشنهاد داد که تغییراتی در کمیته انتخاباتی که رهبر این شهر را بر می گزیند، اعمال کرده و به این کمیته برای معرفی نامزدهایی برای مجلس قانونگذاری اختیار جدیدی اعطا می کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که ایالات متحده تجاوز مداوم چین به نهادهای دموکراتیک در هنگ کنگ را محکوم می کند.

پرایس اقدامات پکن را حمله مستقیم به خودمختاری، آزادی و روندهای دموکراتیک در هنگ کنگ خواند و گفت که تدابیر موردنظر پکن به طور چشمگیری نهادهای دموکراتیک در هنگ کنگ را تضعیف می کند .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به صراحت گفت که واشنگتن با متحدان و شرکای خود همکاری می کند تا یکصدا سوء رفتار ادعایی چین با اقلیت مسلمان در سین کیانگ و اقدامات به زعم وی سرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد

آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد