مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 14:552021-03-05اقتصادي

آنچه سهامداران عدالت باید بدانند/ مشارکت 49 میلیون نفر در اقتصاد کشور


با توجه به گستردگی مشمولان سهام عدالت که به 49 میلیون نفر می رسد، واگذاری مدیریت این سهام به مردم زمینه مهمی در جلب مشارکت مردم در اقتصاد، سرمایه گذاری و توزیع ثروت فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، هدف قانون گذار در اعطای سهام عدالت به 6 دهک کم درآمد جامعه، توزیع عادلانه ثروتهای جامعه بین حدود 50 میلیون اقشار کم درآمد جامعه بود.

این سهام بعد از 14 سال در 9 اردیبهشت 99 آزاد شد و ر مدیت یک ماه مردم فرصت داشتند دو روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم برگزیند، و در نهایت حدود 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را برگزیدند و 30 میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم باقی ماندند، در حال حاضر امکان فروش 60 درصد سهام عدالت وجود دارد و سهام اکثر شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بورس قابل معامله شده است.

اول قرار بود در 20 اسفندماه انتخابات سراسری مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی برگزار شود، اما با مصوبه شورای عالی بورس ، این انتخابات به عقب افتاد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1400 برگزار خواهد شد که بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور با 30 میلیون نفر دارنده حق رای خواهد بود.

الگوی اداره شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، همان الگوی تعاونی های سهام عام خواهد بود، چون همه مشمولان دارای حق رای در این شرکتها مانند هم تعداد مشخصی سهام از 36 شرکت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه سهامداران عدالت باید بدانند/ مشارکت 49 میلیون نفر در اقتصاد کشور

آنچه سهامداران عدالت باید بدانند/ مشارکت 49 میلیون نفر در اقتصاد کشور